15 Kasım 2015 Pazar

Habitat 66

En sevdiğim mimari tasarımlardandır kendisi;habitat 66
Yıllardır bilirim kendisini bilmeyenler google sorsun o benden iyi bilir zira hevesim yok anlatmaya
sadece bir resmini koymalıyım konunun özünü yakalamak adına.


Tasarım böyle.
Şimdi bu fotoğrafla ilgimize gelelim olay zihin kalesi,mevzu bahis olan kaleyi düzenli tutmak işlevselliğini arttırmak için çok saçma işlere el atmışlığım ve de çok mantıklı seçimler yapmışlığım vardır fakat şu an durum bu
zihnim tam olarak bu fotoğraftaki gibi.
üstelik de ben temeli tasarlarken tasarımda olmayan ekstra katlar, ekstra bölümler ,odalar ,konular,sorular ve de cevaplar hatta
hepsi kendisine birer bölüm açmış ve de baskı yaptıkça yapıyorlar temele ,
Önce temelin mi direnci kaybolur yoksa olay sadece kısmi çöküüşle mi kalır bilmiyorum ama
bir noktada çöküş olacağı kesin
tasarımımda olmayan noktaya ne kadar çıkabilirim ki?
 kim çıkabilir ki ?
bitirmem gereken rapor bana bakarken burda ne arıyorum şu an ve de ne diye habitat a hatta sıfır enerji binaları araştırıyorum bu da hayatın gizemi sanki ömrümde bir kere bile sıfır enerji tasarımlı bina yapacağım.
hah!
o tren kaçalı çok oluyor.
ben bu aptal binaları analiz etmeye gereksiz muhabbetlere girmeye ,zamanımı heba etmeye sanki Allah bana bol keseden vermiş gibi zamanımı dağıtmaya devam edeceğim.
Bazen yok daha spesifik olalım ,terminal mahallesinde o evin terasından fırtınalı gecelerde çimento fabrikasının müsaade ettiği kadarıyla karadenizin fırtınalarını izlerken ,gecenin karanlığında uzaklarda çakan şimşekleri ya da yıldırım o mesafeden anlayabilmem imkansızdı o zamanlar,
daha ne kadar zamanım kalmış olabilir ki bu dünyada?Aradan 18 yıl geçmiş ...Öngörümde pek de sağlam tahminlerde bulunamamış olduğumu anımsıyorum ...
Belki bu yazıyı rapora koyup çevre şehirciliğe yollamalıyım dosyayı şimdi onlar düşünsün notuyla :P
Şükür...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder